Пятница, 11 Ноябрь 2022   |   Прочитано 74 раз

Ойын арқылы оқыту

А. С. Макаренко «Бала өмірінде ойынның маңызы зор, ересек адам үшін еңбектің, жұмыстың, қызметтің қандай маңызы болса, нақ сондай маңызы бар. Бала ойында қандай болса, өскен соң жұмыста да көп жағынан сондай болады. Сондықтан келешек қайраткерді тәрбиелеу алдымен ойында басталады»

Мектеп жасына дейінгі баланы дамытатын, өсіретін, әрі тәрбиелейтін де негізгі іс – әрекет ойын. Ойын арқылы бала қоршаған ортамен, адаммен, олардың еңбегімен, қарым – қатынасымен танысады. Ойын арқылы олардың ой-өрісі дамиды. Ойын үстінде балалар әртүрлі рөлде жолдастарымен қарым – қатынас жасауға, ойын үстінде ойлана отырып жауап беру, қиялдау, елестету қабілеттері қалыптасады.

Балалар ойыны - бұл жеке тұлғаны белсенді түрде байыту құралы, өйткені ол әр түрлі әлеуметтік маңызы бар рөлдер мен позицияларды еркін таңдауды ұсынады, балаға оның шектеусіз мүмкіндіктері мен талантын дамытуға мүмкіндік береді.

Ойынды әр түрлі түсінуге болады:

- ойын - адам іс -әрекетінің ерекше түрі;

- ойын - ойыншыларға әсер ету құралы (өйткені ол арнайы ұйымдастырылған және белгілі бір мақсатты көздейді);

-ойын- оларды орындауды талап ететін ережелердің арнайы жиынтығы;

-ойын- әлемді шартты түрде иеленудің ерекше тәсілі;

-ойын- педагогикалық қызметтің түрі .

Кез келген ойында келесі функциялардың кешенін іске асыруға болады:

1. эмоционалды дамытушы функция;

2. диагностикалық функция - жасырын таланттар ашылады;

3. релаксация функциясы - шамадан тыс қысымды азаяды;

4. компенсаторлық функция - адамға жетіспейтінін береді;

5. коммуникативтік функция - қарым -қатынастың тамаша құралы;              

6. өзін -өзі жүзеге асыру функциясы - тілектерге жету мен мүмкіндіктерді іске асыру құралы ретінде қызмет етеді;

7. әлеуметтік -мәдени функция - адам ойын барысында әлеуметтік -мәдени нормалар мен мінез -құлық ережелерін меңгереді;

Ойынның түрлері өте көп. Олар: дидактикалық, қимылды, сюжетті рөлдік, ұлттық , құрастыру, музыкалық т.б. ойындар

Әрқайсысының өзіндік мәні, ерекшеліктері, мазмұны, ережелері, тәртібі, білімдік, тәрбиелік, дамытушылық функциялары бар. 

Педагогтар ойын арқылы оқыту тәжірибелерімен бөлісіп әдістемелік жинақтар да дайындап, тиімді ойын түрлерін облыстық «Педагогикалық ізденіс» журналына жариялады.

 

 

 

 

Әлеуметтік желілерде бөлісуді ұмытпаңыздар